Akademia e Filmit do të skualifikojë nga konkurrenca e kategorisë ‘Filmi më i mirë’, filmat që nuk kanë mjaftueshëm aktorë me ngjyrë, homoseksualë dhe persona me aftësi të kufizuara në kastë dhe ekip – një lëvizje që persona të brendshëm të industrisë së filmit kanë frikë se do të jetë gozhda e fundit në arkivol për shfaqjen tashmë të vlerësuar të çmimeve.
“Oscars” u përballën me një fushatë të quajtur #OscarsSoWhite në vitin 2015, e cila i kritikonte ata për mungesën e njerëzve me ngjyrë të nominuar për çmimet e kinematografisë, shkruan DailyMail.
Nisma u drejtua nga regjisori me ngjyrë Ava DuVernay dhe u zhvillua nga akademia për të vendosur kritere – të cilat përfshinin diversifikimin e pothuajse çdo aspekti të një filmi, nga aktorët dhe ekipi deri te prodhimi, marketingu, financimi, shpërndarja dhe madje edhe praktikat me 30 për qind.
Standardi i propozuar mund ta kishte penguar filmin fitues të vitit të kaluar, “Nomadland”, të mos merrte një “Oscar” për shkak të kastit me aktorë të bardhë – edhe pse filmi ishte realizuar nën regjinë e artistit aziatik Chloe Zhao.
Disa nga filmat e nominuar të këtj viti si: “Power of the Dog”, “Belfast” dhe “Licorice Pizza” do të rrezikoheshin gjithashtu të humbnin nominimet. Megjithatë, filmat e tjerë të nominuar – si: “King Richard”, “Drive My Car”, “Dune”, “West Side Story” dhe “Coda” – do të binin plotësisht në kriteret e dëshiruara.
Një person i brendshëm i industrisë, duke folur në kushte anonimiteti nga frika e humbjes së punës, i tha LA Magazine se politikat e vendosura për të hyrë në fuqi në vitin 2024 janë shumë të arritshme.
“Është të bësh filma me veprim afirmativ”, tha burimi i brendshëm. “Është krejtësisht e kotë dhe nuk mund të bëhet”.
Disa kanë rënë dakord se ndryshimi është një kohë e gjatë, por pranuan se mund të jetë shumë pak, shumë vonë për të shpëtuar transmetimin televiziv të “Oscars”, i cili tërhoqi vetëm 9.85 milionë shikues vitin e kaluar, audienca më e vogël për ngjarjen në histori.
Në një deklaratë në lidhje me politikën e re, Presidenti i Akademisë David Rubin tha: “Apertura duhet të zgjerohet për të pasqyruar popullsinë tonë të larmishme globale si në krijimin e filmave ashtu edhe në audiencën që lidhet me to”.
Së bashku me ndryshimin e politikës, iniciativa ‘Aperture 2025’ i bëri thirrje Muzeut të Akademisë së Filmit që të shfaqte në mënyrë të dukshme veprat e njerëzve me ngjyrë dhe atyre nga komunitetet e nënpërfaqësuara.
Burimet e brendshme kritikuan iniciativën për sjelljen e politikës në një ngjarje që synon të festojë krijimtarinë.
“Është një ushtrim për të na bërë të kërkojmë falje për historinë”, tha për LA Magazine një burim. “Në vend të diçkaje që vlerëson filmat, muzeu bën gjithçka për t’ju bërë të ndiheni keq”.
Një regjisor shtoi se kriteret e reja paraqesin një sfidë krijuese që shumica mund të mos jenë në gjendje ta kapërcejnë për një histori që duan të tregojnë.
“Në vend që ta bëjnë më të lehtë, ata duan ta bëjnë më të vështirë”, tha regjisori, i cili si shumica në Hollywood kanë kërkuar të mbeten anonim nga frika se mos kritikohet për mendimin e tij. “Dhe është mjaft e vështirë të bësh filma. Njerëzit thjesht nuk do ta bëjnë këtë”, shtoi ai.
Një producent tha për LA Magazine se politika parashikon fundin e “Oscars” siç e njohim ne.
“A ka ndonjë kthim prapa?” – pyeti producenti. “Unë nuk mendoj kështu. Mendoj se çmimet ‘Oscar’ kanë vdekur”.
Ndryshimet gjithëpërfshirëse kanë ngritur gjithashtu shqetësime për privatësinë dhe sigurinë për ata që mund të mos duan të zbulojnë nëse informacioni i tyre personal.
“Të dhënat janë një aset toksik”, i tha LA Magazine, Rory Mir, një organizator i avokimit në bazë me Electronic Frontier Foundation, një organizatë e përkushtuar për të eksploruar çështjet e privatësisë. “Çdo program që përfshin mbledhjen e të dhënave e vë në rrezik koleksionistin sepse mund të shkelet”.
Duke filluar nga viti 2024, filmat do të duhet të plotësojnë të paktën dy nga katër standardet e reja për t’u kualifikuar për çmimin ‘Filma më i mirë’.
Standardi i parë fokusohet në ‘përfaqësimin në ekran, temat dhe narrativat’, me një film që kërkohet të plotësojë të paktën një nga tre nënkriteret për të arritur këtë standard.
E para nga këto është se një film duhet të ketë të paktën një aktor kryesor ose të rëndësishëm në rol dytësor’ nga një grup i nënpërfaqësuar duke përfshirë aziatikët, hispanikët/latinksët, njerëzit me ngjyrë/afrikano-amerikanët, indigjenët/vendasit amerikanë/alaskanët, vendasit Havai të Lindjes së Mesme/Afrikës së Veriut ose banorë të tjerë të ishullit të Paqësorit ose ndonjë racë apo etni tjetër e nënpërfaqësuar.
Sipas kësaj rregullore të re, të paktën 30 për qind e të gjithë aktorëve në role dytësore dhe më të vogla që janë ose gra, nga një grup racor ose etnik, nga komuniteti LGBT ose njerëz me aftësi të kufizuara konjitive ose fizike, ose që janë të shurdhër ose me vështirësi në dëgjim.
Nënkriteri i tretë sillet rreth historisë, e cila duhet të sillet rreth grave, nga një grup racor ose etnik, nga komuniteti LGBTQ+ ose personat me aftësi të kufizuara konjitive ose fizike, ose që janë të shurdhër ose me vështirësi në dëgjim për t’u kualifikuar për këtë kriter.
Nëse përmbushet ndonjë nga këto kritere, një film arrin standardin e parë, me fokusin e dytë në ‘udhëheqjen krijuese dhe ekipin e projektit’.
Për të arritur standardin e dytë, një film duhet të plotësojë të paktën një nga tre kriteret.
E para thotë se një film duhet të ketë të paktën dy drejtues kreativë ose drejtues departamenti në rolet e mëposhtme – Drejtor i Kastit, kinematograf, kompozitor, kostumograf, regjisor, montazher, parukier, grimier, producent, projektues prodhimi, dekorues skenesh, tingull, mbikëqyrës – të cilat janë ose gra, ose pjesëtar nga një grup racor ose etnik, nga komuniteti LGBT ose njerëz me aftësi të kufizuara njohëse ose fizike, ose që janë të shurdhër ose me vështirësi në dëgjim.
Nga këto dy pozicione, të paktën një pjesëtar duhet të jetë nga grupet e mëposhtme: aziatike, hispanike/latinks, zi/afrikano-amerikan, indigjenë/vendas amerikan/alaskan vendas, vendas i Lindjes së Mesme/Afrikës së Veriut nga Havai ose banorë të tjerë të ishullit të Paqësorit ose racë tjetër e nënpërfaqësuar ose përkatësisë etnike.
Nënkriteri i dytë thotë se të paktën gjashtë anëtarë të tjerë të ekipit/anëtarë të ekipit teknik duhet të jenë nga një grup i nënpërfaqësuar, duke përfshirë pozicione të tilla si: First AD, Gaffer, Script Supervisor.
Kriteri i tretë thotë se i gjithë ekipi duhet të përbëhet nga mbi 30 për qind e atyre nga grupet e nënpërfaqësuara si gratë, nga një grup racor ose etnik, nga komuniteti LGBT ose njerëz me aftësi të kufizuara njohëse ose fizike, ose që janë të shurdhër ose të vështirë.
Standardi i tretë gjithëpërfshirës fokusohet në aksesin në industri dhe mundësitë, me dy kritere, të cilat duhet të përmbushen të dyja.
Akademia shtoi se filmat në kategoritë e veçanta artistike (Film me metrazh të gjatë të animuar, dokumentar artistik, film ndërkombëtar), ‘do të trajtohen veçmas’. /Telegrafi/